joi, 5 martie 2009

Paine 100% secara

2 cani apa calduta (240ml x 2)
1 lingura drojdie uscata
2 linguri miere
1 ou batut
7-1/2 cani faina de secara (macinata fin)
1 lingura sare
3~4 linguri seminte de floarea-soarelui (optional)
putin chimen (seminte sau pudra)

Se dizolva drojdia intr-o cana de apa impreuna cu mierea. Se adauga si restul ingredientelor si se amesteca bine. Rezulta un aluat destul de tare (fata de cel obisnuit de paine). Se acopera cu o folie unsa cu unt sau ulei si se lasa sa creasca pana isi dubleaza volumul (aprox. o ora).
Se framanta apoi putin, doar cat sa iasa aerul si se lasa din nou la crescut (acoperit).
Se pune aluatul intr-o tava (tapetata) de paine mai mare sau in 2 mai mici, se acopera cu folie si se lasa la dospit pt. aprox. o ora.
Se coace la foc potrivit 30~45 min. Cand e gata se scoate pe un gratar si se lasa sa se raceasca.

6 comentarii:

lauralaurentiu spunea...

Cristina, cum este textura acestei paini? E umeda in interior sau nu? Eu oridecate ori am folosit faina de secara, chiar in combinatie cu cea de grau, parca mi-a rezultat o paine mai "clisoasa" - dar nu mi-a displacut, in nici un caz. As incerca si reteta ta.

CristinaK spunea...

Laura, atunci cand este calda este putin cleioasa, dar dupa ce se raceste complet, nu mai este. Totusi are o textura "indesata", fata de painea de grau, deci nu este pufoasa...

Anonim spunea...

spune-mi te rog a doua oara dedupa ce s-a lasat o ora la dorpit cat timp se mai lasa si la ce temp se face...

CristinaK spunea...

Anonim, si a doua dospire este cam tot o ora, iar temperatura de coacere este de 180°C...

strumfa bucatareste spunea...

ce bine arata, am sa fac si eu painea asta, intr-o zi, acum dospeste alta :P, tot cu secara, daca se face o postez, e experimental

CristinaK spunea...

Multumesc, Strumfita! Spor la bucatarit si o saptamana placuta in continuare!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails