sâmbătă, 18 decembrie 2010

Salata de avocado cu shiso si wasabi


Un fel de guacamole ... japonizat :D - fiindca am folosit 3 ingrediente specifice bucatariei japoneze:
- shiso - bogate in calciu si vitaminele C, E si cu proprietatea de a distruge bacteriile, prevenind astfel intoxicatiile alimentare si ajutand in acelasi timp la digestie - aceste frunzulite aromate sunt nelipsite de la o masa japoneza, mai ales atunci cand se consuma sushi sau sashimi ;) 
- wasabi - picant si aromat, acest "hreanul japonez" contine foarte multa vitamina C si la fel ca si shiso are  proprietatea de a distruge bacteriile si de ajuta digestia;
- sosul de soia - shoyu in japoneza este ingredientul care inlocuieste sarea in majoritatea preparatelor japoneze
Deci pentru aceasta salata am folosit:

2 fructe de avocado
1 lingura suc de lamaie
1 rosie mare
10 frunze de shiso - sau 4~5 pt. cine prefera mai putin aromat ;)
1 lingura sos de soia
1 lingura wasabi ras - sau doar jumatate pt. cine prefera mai putin picant ;)

Intr-un castron se amesteca bine wasabi cu sosul de soia si sucul de lamaie.
Rosia se taie cubulete si se pune peste sos. Se adauga si frunzele de shiso taiate marunt.
Ambele fructe de avocado se taie in jumatate, se scoate samburele si se curata de coaja. Un avocado se taie cubulete, iar celalalt se zdrobeste usor cu furculita - nu se face piure! Se adauga peste celelalte ingrediente din castron si se amesteca. Sa da putin la frigider dupa care se poate servi ;)

4 comentarii:

Elena Toma spunea...

Cred ca ar fi pe gustul meu aceasta combinatie si regret ca nu o pot incerca! Am reusit sa gasesc multe ingrediente asiatice in ultima perioada si in Romania, dar, daca wasabi as gasi (sub forma de pasta), shiso ioc! Nici o sansa, din pacate. Felicitari pentru aceasta salata deosebita!

Ana Maria Ciolacu spunea...

Cat de buna trebuie sa fi fost salatica asta...De incercat! Pupicei!

CristinaK spunea...

Intr-adevar, Elena sunt multe ingrediente japoneze care nu sunt inca intrate in Romania... nici eu nu stiam de shiso pana sa ajung in Japonia, dar de cand le-am gustat pt. prima data aceste frunzulite mi-au devenit preferate :)

CristinaK spunea...

Multumesc, Ana! Daca gasesti shiso, ti-o recomand cu drag :) este o salata foarte aromata ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails