marți, 25 ianuarie 2011

Chili Con... Soya :)



Daca este chili cu carne, de ce sa nu fie si fara :P ... asa ca am inlocuit carnea tocata cu granule de soia ... in sfarsit am reusit sa gasesc si eu asa ceva pe aici :D




pentru aprox. 4 persoane :)

1/2 ceapa - tocata marunt
1/2 tulpina de telina (fiindca doar de-asta gasesc) - tocata marunt
1~2 catei de usturoi - tocati marunt
1 cutie fasole fiarta - eu am folosit un amestec de fasole rosie , alba si naut
30~35g granule de soia
1 ardei verde (*) - taiat marunt
1 cutie rosii taiate (in suc de rosii)
2 linguri otet de vin rosu




1/2 lingurita boia de ardei iute (*)
1/4 lingurita pudra de cumin
1/4 lingurita pudra de oregano (dar merge si uscat, tocat marunt)
1/4 lingurita pudra de turmeric
1 lingurita busuioc uscat (tocat marunt)
1 frunza de dafin




ulei de masline
sare, piper

Granulele de soia se pun intr-un castron si peste ele se toarna apa fierbinte; se lasa aprox. 5 min., apoi se scurg, se spala si se scurg din nou bine-bine.
In tigaie se pune ulei (cam 1 lingura), ceapa, telina, usturoi; se acopera tigaia si se pune pe foc mic-potrivit. Se calesc toate ingredientele mai mult inabusit... bineinteles ca se pot cali si "traditional" eu insa prefer varianta aceasta. Cand ceapa devine aproape transparenta se adauga granulele de soia si condimentele (ardeiul iute, cuminul, turmericul, oreganul, busuiocul si dafinul) si se caleste putin. Se adauga otelul de vin si rosiile si se lasa sa fiarba vreo 10 min. Se adauga poi fasolea scursa si ardeiul verde si se mai lasa sa fiarba putin. Se presara sare si piper dupa gust...

(*) in loc de boia iute si ardei verde se poate folosi ardei iute... eu nu prea gasesc din pacate :(


8 comentarii:

felis spunea...

Foarte interesant... nu am mai gatit cu soia...

^.^ spunea...

Thank you for your friendship ... I feel so honoured ...plus we have something in comon, Cristina K. ... my name is Christina K. ... :) Love, cat.

CristinaK spunea...

wow! What a coincidence! Thank you too, Cat! Wish you a wonderful week!

CristinaK spunea...

Felis, eu m-am obisnuit si-mi plac mult produsele din soia... si cu toate ca in Japonia se consuma foarte multa soia cele mai populare sunt cele mai putin prelucrate, mai "proaspete" cum ar fi tofu, de exemplu... soia texturata o gasesc destul de greu... dar nici nu plang dupa ea :D
Merci mult! O saptamana minunata in continuare!

Happy spunea...

Dap,e interesant. Mai ales in zile de post. Mișto!

Ana Maria Ciolacu spunea...

uhmmm,ce interesant !! O sa incerc si eu... Pupici !

CristinaK spunea...

Multumesc mult, Happy!
week-end placut!

CristinaK spunea...

Multumesc, Ana! Sper sa-ti placa la fel de mult cum imi place si mie ;)
pupicei! week-end placut!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails