duminică, 6 februarie 2011

Ardei umpluti cu orez


2 cani orez fiert ( 1 cana = 200ml) (*)
1/2 ceapa
150g piure de rosii
3~4 ciuperci champignon sau alt soi ;)
2 catei de usturoi
putin busuioc tocat
1 frunza de dafin
1~2 linguri ulei de masline
1 cana supa de legume
sare, piper
6~10 ardei (depinde de marime)

(*) orezul fiert pe care l-am folosit eu a fost un amestec de orez brun, negru si rosu; din acest motiv umplutura este asa de inchisa la culoare, dar ardeii ies la fel de deliciosi si cu orez alb ;)



"Traditional" ar trebui sa incep prin "se caleste ceapa...", dar mie nu-mi place sa o calesc cum se face de obicei... mai mult o inabus; deci...
Intr-o tigaie incapatoare se pune ceapa, usturoiul si ciupercile - toate tocate marunt; se adauga uleiul de masline (1~2 linguri), se pune capacul si se aprinde focul - foc mic-potrivit si se lasa asa cateva minute, amestecand din cand in cand pana cand ceapa devine putin transparenta. Se adauga apoi supa, piureul de rosii, orezul fiert, busuiocul si frunza de dafin si se lasa sa fiarba pana se absoarbe tot lichidul. Se presara sare si piper dupa gust.
Intre timp se scoate - cu grija :D - cotorul de la ardei, apoi se umplu cu "risotto-ul" pregatit anterior. Se aranjeaza intr-un vas rezistent la cuptor



si se coc aproximativ 30 min.
Cat timp ardeii sunt la cuptor le pregatim garnitura :)

1/2 ceapa - tocata marunt
1 zucchini nu prea mare - taiat bucatele
2 cani supa de legume
sare, piper

Intr-o tigaie se pune ceapa impreuna cu o lingura ulei de masline, se pune capacul si se aprinde focul - foc mic-potrivit si se lasa vreo 5 minute, amestecand din cand in cand. Se adauga supa si zucchini si se lasa sa fiarba pana ce lichidul a scazut aproape la jumatate. Se presara sare si piper dupa gust... si se serveste impreuna cu ardeii umpluti ;)

4 comentarii:

Ana Maria Ciolacu spunea...

Soooo yummy ! Ce tare... O sa incerc si eu varianta ta.Imi pare geniala... Merci mult de minunata reteta.Pupicei ! xoxoxox

CristinaK spunea...

Iti multumesc mult, Ana! pupicei!
O saptamana excelenta!

Costin Comba spunea...

Buna ziua, nmele meu este Costin Comba, sunt cameraman la Antena 3 si administrez un blog de fotografie www.costin-comba.blogspot.com . As dori sa va intreb, daca nu va deranjeaza, daca doriti sa facem un schimb de link-uri. va multumesc frumos.

CristinaK spunea...

Bineinteles, Costin! Cu cea mai mare placere!
Eu te-am trecut deja in lista mea de bloguri non-culinare ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails